Služby do domácnosti
Domáca opatrovateľská služba
Postup žiadateľa pri podávaní žiadostí o zabezpečenie poskytovania
domácej opatrovateľskej služby
1. Po nadobudnutí právoplatnosti Rozhodnutia o odkázanosti na sociálnu službu, žiadateľ s trvalým pobytom v Bratislave, ktorý má záujem o zabezpečenie poskytovania domácej opatrovateľskej služby, vyplní, podpíše a pošle na hlavné mesto „Žiadosť o zabezpečenie poskytovania domácej opatrovateľskej služby“ (viď Príloha č. 1) poštou na adresu:
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Sekcia sociálnych vecí
Primaciálne nám. 1
814 99 Bratislava
alebo osobne do podateľne Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy.
2. Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy prijíma žiadosti o zabezpečenie poskytovania domácej opatrovateľskej služby od 01.01.2020.
3. Povinnými prílohami žiadosti o zabezpečenie poskytovania domácej opatrovateľskej služby sú:
- kópia právoplatného rozhodnutia na druh sociálnej služby – opatrovateľská služba a stupeň odkázanosti na sociálnu službu vydaného príslušnou mestskou časťou Bratislavy podľa trvalého pobytu žiadateľa
- posudok o odkázanosti na sociálnu službu
- aktuálne rozhodnutie zo Sociálnej poisťovne o výške dôchodku
- úradne overené vyhlásenie o majetku fyzickej osoby, ktorá žiada o poskytovanie sociálnej služby
4. Žiadosť po doručení na Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy je evidovaná v podateľni v súlade s Registratúrnym poriadkom. V prípade, že žiadosť nespĺňa predpísané náležitosti, je žiadateľ vyzvaný k jej doplneniu.
5. Hlavné mesto na základe zaevidovanej žiadosti kontaktuje žiadateľa za účelom dohodnutia podmienok zabezpečenia poskytovania domácej opatrovateľskej služby, a to najmä výber neverejného poskytovateľa, rozsah poskytovanej sociálnej služby a termín začatia poskytovania sociálnej služby.
6. Hlavné mesto požiada elektronickou formou neverejného poskytovateľa, ktorý má uzavretú zmluvu s hlavným mestom SR Bratislava o zabezpečenie poskytnutia domácej opatrovateľskej službu. Neverejný poskytovateľ, ak má voľnú kapacitu, je povinný s touto fyzickou osobou uzavrieť zmluvu o poskytovaní domácej opatrovateľskej služby.
7. Odborný pracovník Sekcie sociálnych vecí následne informuje žiadateľa o zabezpečení poskytovania domácej opatrovateľskej služby a sprostredkuje kontakt žiadateľa s neverejným poskytovateľom.
8. Žiadateľovi je sociálna služba zabezpečená v poradí, v akom je jeho žiadosť vedená v evidencii hlavného mesta SR Bratislavy.
Pre detailnejšie informácie sa obráťte na kolegov zo Sekcie sociálnych vecí na e-mailovej adrese: dos@bratislava.sk.
Prepravná služba
Poskytovanie prepravnej služby podľa § 42 zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov na území hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy.
Bratislava - Záhorský Bystrica
Prepravnú službu prevádzkuje OZ Bystrický prameň cez sociálny taxík. Spoluzakladateľom je mestská časť a Farnosť Záhorská Bystrica.
SENIOR TAXI
Eva Mihalovičová
+421 949 828 293
Bratislava - Petržalka
Koordinátor prepravnej služby
+421 903 290 378
+421 262 520 414
Prepravnú službu zabezpečuje:
Stredisko sociálnych služieb Petržalka
Vavilovova 18
851 01 Bratislava
Oddelenia sociálnych vecí na mestských častiach informujú občanov odkázaných na prepravnú službu o možnosti poskytnutia kompenzačného príspevku cez Úrad práce sociálnych vecí a rodiny v Bratislave, Oddelenie peňažných príspevkov na kompenzáciu ŤZP a posudkových činností, Vazovova 7A, Bratislava 02/204 43 700 ba@upsvr.gov.sk v zmysle zákona č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Zabezpečenie dovozu liekov a zdravotníckych pomôcok pre seniorov a seniorky v Bratislave
Myelli je bezplatná doručovateľská služba liekov a zdravotníckych pomôcok pre seniorov na základe vydaného elektronického receptu lekárom. Bezplatné doručenie je určené pre rizikové skupiny obyvateľstva (seniori, ľudia so ZŤP, ale aj kojenci a malé deti, tehotné ženy a osoby trpiace určitými chorobami) a je sprostredkované do 48 hodín od objednávky.
Pre objednávku doručenia je potrebné kontaktovať infolinku a mať k dispozícií kartičku poistenca.
Infolinka:
+421 902 155 112 v pracovných dňoch od 9,00 - 16,00 hod.
