Bratislavský magistrát bude komunikovať aj počas lockdownu


V snahe ochrániť Bratislavčanky a Bratislavčanov, ktorí vybavujú na magistráte úradné záležitosti, budú môcť na tieto úkony počas celého týždňa využiť telefonickú a elektronickú komunikáciu: https://esluzby.bratislava.sk/info. V prípade akýchkoľvek otázok sa môžu obrátiť aj na našu infolinku +421/2 593 56 111 v časoch od 8:00 do 16:00 alebo email: info@bratislava.sk. Napriek lockdownu im poskytneme odpovede na otázky a podnety.

Po porade s epidemiológmi sme sa rozhodli pristúpiť ku krokom na  zabránenie prenosu vírusu na pracovisku. Od pondelka do stredy budúceho týždňa (26.-28.10.) s cieľom zastaviť, resp. zásadne spomaliť šírenie koronavírusu zavádzame celomagistrátny home office. Všetci zamestnanci budú pracovať z domu. V dňoch štvrtok a piatok budúceho týždňa (29.- 30.10.) sme nariadili celomagistrátnu dovolenku. V tomto období prejdú budovy magistrátu riadnou dezinfekciou. 

 

Kvôli obmedzeniu kontaktu zatvárame aj podateľne, pričom ľudia majú možnosť aj počas lockdownu využiť našu infolinku, elektornickú komunikáciu či služby pošty. Viaceré služby obyvateľom sa budeme snažiť zabezpečiť z home office alebo ich vybavíme v nasledujúcom období.

 

Opatreniami na magistráte hromadne zamedzíme kontaktu medzi zamestnancami na 9 dní. Zároveň všetkých požiadame o disciplinované dodržiavanie štátom nariadených opatrení, minimalizovanie kontaktu mimo rodinných príslušníkov a celkovú opatrnosť. Povzbudzujeme zúčastniť sa plošného testovania a v prípade pozitívneho výsledku zostať v samoizolácii. Od tohto opatrenia si sľubujeme, že po 9 dňoch samoizolácie a opatrnosti, zamedzenia kontaktu na pracovisku sa vrátime do bezpečnejšieho prostredia a služby občanom budeme vedieť poskytnúť s výrazne nižším rizikom prenosu ochorenia. 

 

Prvú vlnu koronakrízy sme aj vďaka disciplíne zvládli. Aktuálna situácia ukazuje výrazne vyššie čísla nakazených a v ostatných týždňoch sa aj na magistráte objavili prvé prípady pozitívnych zamestnancov. Všetkých zamestnancov v kontakte sme dali testovať a dodržali sme karanténne opatrenia, ktoré máme nastavené prísnejšie, ako nariaďuje štát.

 

Vzhľadom na aktuálnu epidemiologickú situáciu sme v minulom týždni tiež pristúpili k testovaniu všetkých zamestnankýň a zamestnancov zariadení pre seniorov v zriaďovacej pôsobnosti mesta. V piatich zariadeniach nebol potvrdený žiadny pozitívny prípad, čo nám ukazuje, že opatrenia, ktoré sme zaviedli, boli účinné a v čo možno najvyššej miere sa podarilo ochrániť  prostredie našich najzraniteľnejších. V zariadení Dom tretieho veku v Petržalke bol potvrdený pozitívny výsledok testu u dvoch zamestnancov. Pracovníci zariadenia pre seniorov o situácii informovali RÚVZ Bratislava. Pozitívni zamestnanci sú asymptomatickí a budú ďalej liečení v domácej karanténe.  S Intervenčným tímom Ministerstva zdravotníctva SR sme zabezpečili pretestovanie tých klientov, ktorí boli v úzkom kontakte s pozitívnymi zamestnancami.  Všetky výsledky boli negatívne. Našim spoločným cieľom je minimalizovať riziká a zabezpečiť kontinuálne poskytovanie služieb.  

Ďakujeme za dodržiavanie opatrení a vzájomnú ohľaduplnosť, veríme, že situáciu spolu opäť zvládneme podobne, ako to bolo počas prvej vlny pandémie.

Súvisiaci obsah

Komentáre