Bratislavské konto
Spúšťame nové Bratislavské konto - váš osobný účet, kde nájdete rôzne mestské služby na jednom mieste. Prvou službou je online platba dane z nehnuteľností a postupne pribudnú ďalšie, ktoré poskytuje mesto Bratislava alebo mestské organizácie.
Prečo sa registrovať do konta?
Všetky služby na jednom mieste
Šetrite čas strávený zbytočných vyhľadávaním. Všetky služby mesta budú postupne na jednom mieste.Platba dane online
Zaplaťte dane digitálne, pohodlne, kdekoľvek sa nachádzate aj cez Apple Pay a Google Pay.Sledovanie podania
Už čoskoro môžete sledovať stav podaných žiadostí - čo sa s nimi deje, kde a u koho sa nachádzajú.Jednoduchosť a rýchlosť
Všetky služby sú dostupné bez e-ID, bezpečné a s predvyplnenými údajmi.
Vyskúšajte online platbu dane z nehnuteľností už teraz
Zaplaťte daň z nehnuteľností online, rýchlo a pohodlne v Bratislavskom konte. Zaregistrujte sa do konta, overte svoju identitu a daň uvidíte v konte najskôr 28. apríla. Ak ste sa stihli registrovať do 19. apríla, nepríde vám žltý lístok a vy tak nemusíte ísť na poštu, ani použiť elektronickú schránku.

Budúcnosť Bratislavského konta
- 14. 4. 2023: Spustenie registrácie do Bratislavského konta pre fyzické osoby
- 2Apríl - máj 2023: Používateľkám a používateľom, ktorí sa stihli registrovať do 19. 4. 2023 pribudnú rozhodnutia k dani z nehnuteľností v Bratislavskom konte najskôr 28. 4. 2023. (Rozhodnutia budú v kontách pribúdať priebežne, až do 30. 5. 2023.)
- 3Apríl - jún 2023: Digitálna platba dane z nehnuteľností
- 4Jún 2023: Online kúpa lístka a permanentky na kúpalisko
- 5Leto 2023:
- Nové žiadosti: Záväzné stanovisko k investičnej činnosti, Stanovisko k investičnému zámeru, Územnoplánovacia informácia
- Sledovanie podaných žiadostí a ukladanie rozpracovaných žiadostí do konceptov
- Bratislavské konto pre právnické osoby
Kontakt
Nenašli ste odpoveď na vašu otázku? Kontaktujte nás a radi vás nasmerujeme a poradíme.
Často kladené otázky
Projekt Bratislavské konto vzniká na základe testovania potrieb obyvateľov a obyvateliek mesta Bratislava, ktorí sa jasne vyjadrili, že by prijali digitalizáciu a transformáciu mestských služieb. Portál, ktorý bol vytvorený pred viac ako 4 rokmi a mal slúžiť na podávanie elektronických žiadostí, nenaplnil stanovené očakávania. Dôkazom toho je, že ho v súčasnosti používa menej ako 8% obyvateľstva v Bratislave. Okrem toho vnímame, že si Bratislavčania a Bratislavčanky želajú mať jedno miesto, na ktorom nájdu všetky služby, ktoré mesto poskytuje.
Nové Bratislavské konto má za cieľ poskytovať elektronické služby na úrovni 21. storočia. Ide o miesto, kde budú postupne pribúdať všetky služby a obyvatelia a obyvateľky mesta Bratislava tak budú môcť s úradom komunikovať digitálne, jednoducho a pohodlne, kdekoľvek sa budú nachádzať.
Bratislavské konto je rýchly, jednoduchý a efektívny nástroj ako komunikovať s magistrátom. Založte si Bratislavské konto, aby ste mohli podávať žiadosti digitálne, nemuseli chodiť na úrad fyzicky, videli aktuálny stav žiadostí cez nástroj sledovania podania a mali prehľad o všetkých povinnostiach, ktoré voči mestu máte (napr. platba daní).
Rodné číslo a číslo občianskeho preukazu/číslo dokladu o prechodnom pobyte potrebujeme poznať na to, aby sme overili vašu identitu voči štátnym registrom. Rodné číslo zároveň slúži ako jedinečný identifikátor, bez ktorého nevieme sprístupniť detaily dane z nehnuteľností. Bez overenia nebudete schopný/á zaplatiť daň z nehnuteľností digitálne či odoslať všetky elektronické žiadosti. Overenie je jednorazové, údaje neukladáme.
V Bratislavskom konte sa momentálne nachádza najmä služba digitálnej platby dane z nehnuteľností. V máji 2023 pribudú pilotné transformované služby mesta Bratislava - žiadosť o záväzné stanovisko k investičnej činnosti a žiadosť o dotáciu na kontajnerové stanovište. Aby sme šetrili váš čas strávený vyhľadávaním na internete, už teraz v konte nájdete odkazy na služby, ktoré poskytuje mesto a mestské organizácie cez iné portály a mohli by sa vám zísť.
Postupne máme za cieľ pridať do konta všetky služby, ktoré mesto obyvateľom a obyvateľkám poskytuje. Ide však o komplexný proces, pretože služby, ktoré chceme v konte poskytovať z papierov len nekopírujeme, ale pozeráme sa na ne v celom ich kontexte z pohľadu žiadateľov a žiadateliek, ale aj z pohľadu nášho úradu. Chceme, aby boli žiadosti jednoduché, rýchle, efektívne a pýtali sme len tie údaje, ktoré naozaj potrebujeme. Všetko, čo ste doteraz s mestom riešili papierovo a fyzicky, tak budete môcť postupom času vybaviť digitálne kedykoľvek a kdekoľvek budete potrebovať.
Najbližšie pribudne do Bratislavského konta služba digitálnej platby dane z nehnuteľností. Pozrite si celú časovú os služieb, ktoré pribudnú v konte v blízkej dobe.
V prípade, že máte problém s registráciou do Bratislavského konta, kontaktujte nás, prosíme, na [email protected].
Áno, Bratislavské konto si môžete založiť aj v prípade, že nemáte v Bratislave trvalý pobyt. Relevantné služby sú dostupné aj obyvateľom a obyvateľkám s iným trvalým pobytom, než v Bratislave.
Elektronické služby sú zdigitalizované služby a žiadosti, ktoré doteraz obyvatelia a obyvateľky žiadali najmä v papierovej forme. V Bratislavskom konte nájdete služby, ktoré poskytuje mesto Bratislava v elektronickej forme a budete môcť o jednotlivé služby žiadať online.
Podľa zákona ide o elektronickú formu komunikácie s povinnými osobami pri vybavovaní podaní, oznámení, prístupe k informáciám a ich poskytovaní, alebo účasti verejnosti na správe verejných vecí.
Našim cieľom je, aby boli raz v konte všetky služby, ktoré poskytuje magistrát, ale tiež úrady mestských častí. Ide však o zdĺhavý proces, ktorý si vyžaduje technickú pripravenosť všetkých zúčastnených strán. Na tom, aby v konte postupne pribúdali aj služby poskytované bratislavskými mestskými časťami intenzívne pracujeme a veríme, že vďaka vzájomnej spolupráci budú prvé služby mestských častí v Bratislavskom konte už čoskoro.
Vytvorenie a používanie Bratislavského konta je bezplatné. Ide o projekt, ktorý vznikol na to, aby uľahčil život a ušetril čas ľuďom žijúcim v Bratislave.
Využívanie samotného Bratislavského konta je bezplatné. V prípade, že však ide o službu, ktorá si vyžaduje zaplatenie dane či poplatku, bude potrebné ho uhradiť rovnakou sumou ako je tomu pri papierových žiadostiach (napr. Daň z nehnuteľnosti).
Pravdepodobne vás zatiaľ nevidíme v zozname daňovníkov a daňovníčok. Môže to tak byť, lebo:
- neoverili ste si totožnosť cez rodné číslo a číslo občianskeho preukazu,
- vaša nehnuteľnosť je v spoluvlastníctve,
- vaše daňové priznanie ešte čaká na spracovanie,
- nie ste vlastníkom či vlastníčkou nehnuteľnosti,
- alebo ste nepodali priznanie k dani z nehnuteľností.
Ak sa vás tieto prípady netýkajú, dajte nám o tom vedieť na [email protected] a my sa pokúsime problém vyriešiť.
Digitálna platba dane je proaktívna služba mesta Bratislava, ktorej cieľom je, aby ste daň z nehnuteľností mohli zaplatiť digitálne, rýchlo, pohodlne a kdekoľvek budete. Pilotne bola služba spustená v roku 2021. Službu sa snažíme neustále vyvíjať a vylepšovať.
Bratislavské konto vzniklo na Oddelení inovácií a digitálnych služieb. Ide o interný tím v rámci Hlavného mesta SR Bratislavy, o ktorom si môžete viac prečítať na inovacie.bratislava.sk ↗.
Oddelenie inovácií a digitálnych služieb je interný tím v rámci Hlavného mesta SR Bratislavy. Cieľom je priniesť nové, ako aj zlepšiť poskytované služby mesta a zjednodušiť každodenný život ľudí v Bratislave, ako aj fungovanie Magistrátu vďaka inováciám, technológiám a novým postupom. Viac informácií o Oddelení inovácií a digitálnych služieb, projektoch, tíme a možnostiach ako sa zapojiť nájdete na stránke inovacie.bratislava.sk ↗.
Zmenu čísla občianskeho preukazu nám nemusíte oznamovať. Overenie vašej totožnosti, ktoré prebehlo v konte nie je potrebné po vydaní nového občianskeho preukazu opakovať.
V prípade, že si chcete konto deaktivovať, kontaktujte nás na [email protected].
V prípade, že chcete zmeniť e-mailovú adresu, ktorou sa do konta prihlasujete a na ktorú vám zasielame informácie týkajúce sa vášho konta, kontaktujte nás na [email protected].