Bratislavské konto

Spúšťame nové Bratislavské konto - váš osobný účet, kde nájdete rôzne mestské služby na jednom mieste. Prvou službou je online platba dane z nehnuteľností a postupne pribudnú ďalšie, ktoré poskytuje mesto Bratislava alebo mestské organizácie.

Prečo sa registrovať do konta?

  • Všetky služby na jednom mieste

    Šetrite čas strávený zbytočných vyhľadávaním. Všetky služby mesta budú postupne na jednom mieste.

  • Platba dane online

    Zaplaťte dane digitálne, pohodlne, kdekoľvek sa nachádzate aj cez Apple Pay a Google Pay.

  • Sledovanie podania

    Už čoskoro môžete sledovať stav podaných žiadostí - čo sa s nimi deje, kde a u koho sa nachádzajú.

  • Jednoduchosť a rýchlosť

    Všetky služby sú dostupné bez e-ID, bezpečné a s predvyplnenými údajmi.

Dočľapkania opäť o rok!

Letné kúpaliská STaRZ Bratislava ukončili sezónu. Všetko dobré sa niekedy končí, ale o rok sa na profi čľapkanie, seriózne krauly a všetky ležérne znaky tešíme opäť.

Areál zdravia Zlaté piesky ostáva otvorený bez výberu vstupného od 9:00 do 22:00, vstup cez predný hlavný vchod.

Ďakujeme za skvelú sezónu!

Budúcnosť Bratislavského konta

  1. 4. 4. 2023: Spustenie registrácie do Bratislavského konta pre fyzické osoby
  2. Apríl - máj 2023: Používateľkám a používateľom, ktorí sa stihli registrovať do 19. 4. 2023 pribudnú rozhodnutia k dani z nehnuteľností v Bratislavskom konte najskôr 28. 4. 2023. (Rozhodnutia budú v kontách pribúdať priebežne, až do 30. 5. 2023.)
  3. Apríl - jún 2023: Digitálna platba dane z nehnuteľností
  4. Jún 2023: Online kúpa lístka a permanentky na kúpaliská
  5. Jeseň 2023:
    • Nové žiadosti: Záväzné stanovisko k investičnej činnosti, Stanovisko k investičnému zámeru, Územnoplánovacia informácia
    • Sledovanie podaných žiadostí a ukladanie rozpracovaných žiadostí do konceptov
    • Bratislavské konto pre právnické osoby

Kontakt

Nenašli ste odpoveď na vašu otázku? Kontaktujte nás a radi vás nasmerujeme a poradíme.

Často kladené otázky

Prečo vzniká Bratislavské konto?

Projekt Bratislavské konto vzniká na základe testovania potrieb obyvateľov a obyvateliek mesta Bratislava, ktorí sa jasne vyjadrili, že by prijali digitalizáciu a transformáciu mestských služieb. Portál, ktorý bol vytvorený pred viac ako 4 rokmi a mal slúžiť na podávanie elektronických žiadostí, nenaplnil stanovené očakávania. Dôkazom toho je, že ho v súčasnosti používa menej ako 8% obyvateľstva v Bratislave. Okrem toho vnímame, že si Bratislavčania a Bratislavčanky želajú mať jedno miesto, na ktorom nájdu všetky služby, ktoré mesto poskytuje.

Nové Bratislavské konto má za cieľ poskytovať elektronické služby na úrovni 21. storočia. Ide o miesto, kde budú postupne pribúdať všetky služby a obyvatelia a obyvateľky mesta Bratislava tak budú môcť s úradom komunikovať digitálne, jednoducho a pohodlne, kdekoľvek sa budú nachádzať.

Prečo si založiť konto?

Bratislavské konto je rýchly, jednoduchý a efektívny nástroj ako komunikovať s magistrátom. Založte si Bratislavské konto, aby ste mohli podávať žiadosti digitálne, nemuseli chodiť na úrad fyzicky, videli aktuálny stav žiadostí cez nástroj sledovania podania a mali prehľad o všetkých povinnostiach, ktoré voči mestu máte (napr. platba daní).

Prečo žiadate overenie identity?

Rodné číslo a číslo občianskeho preukazu/číslo dokladu o prechodnom pobyte potrebujeme poznať na to, aby sme overili vašu identitu voči štátnym registrom. Rodné číslo zároveň slúži ako jedinečný identifikátor, bez ktorého nevieme sprístupniť detaily dane z nehnuteľností. Bez overenia nebudete schopný/á zaplatiť daň z nehnuteľností digitálne či odoslať všetky elektronické žiadosti. Overenie je jednorazové, údaje neukladáme.

Aké služby nájdem v konte?

V Bratislavskom konte sa momentálne nachádza najmä služba digitálnej platby dane z nehnuteľností. V máji 2023 pribudú pilotné transformované služby mesta Bratislava - žiadosť o záväzné stanovisko k investičnej činnosti a žiadosť o dotáciu na kontajnerové stanovište. Aby sme šetrili váš čas strávený vyhľadávaním na internete, už teraz v konte nájdete odkazy na služby, ktoré poskytuje mesto a mestské organizácie cez iné portály a mohli by sa vám zísť.

Postupne máme za cieľ pridať do konta všetky služby, ktoré mesto obyvateľom a obyvateľkám poskytuje. Ide však o komplexný proces, pretože služby, ktoré chceme v konte poskytovať z papierov len nekopírujeme, ale pozeráme sa na ne v celom ich kontexte z pohľadu žiadateľov a žiadateliek, ale aj z pohľadu nášho úradu. Chceme, aby boli žiadosti jednoduché, rýchle, efektívne a pýtali sme len tie údaje, ktoré naozaj potrebujeme. Všetko, čo ste doteraz s mestom riešili papierovo a fyzicky, tak budete môcť postupom času vybaviť digitálne kedykoľvek a kdekoľvek budete potrebovať.

Aké služby v konte pribudnú najbližšie?

Najbližšie pribudne do Bratislavského konta služba digitálnej platby dane z nehnuteľností. Pozrite si celú časovú os služieb, ktoré pribudnú v konte v blízkej dobe.

Nejde mi registrovať sa, čo mám robiť?

V prípade, že máte problém s registráciou do Bratislavského konta, kontaktujte nás, prosíme, na [email protected].

Nemám trvalý pobyt v Bratislave, viem napriek tomu využívať konto?

Áno, Bratislavské konto si môžete založiť aj v prípade, že nemáte v Bratislave trvalý pobyt. Relevantné služby sú dostupné aj obyvateľom a obyvateľkám s iným trvalým pobytom, než v Bratislave.

Čo sú to elektronické služby?

Elektronické služby sú zdigitalizované služby a žiadosti, ktoré doteraz obyvatelia a obyvateľky žiadali najmä v papierovej forme. V Bratislavskom konte nájdete služby, ktoré poskytuje mesto Bratislava v elektronickej forme a budete môcť o jednotlivé služby žiadať online.

Podľa zákona ide o elektronickú formu komunikácie s povinnými osobami pri vybavovaní podaní, oznámení, prístupe k informáciám a ich poskytovaní, alebo účasti verejnosti na správe verejných vecí.

Prečo v konte nie sú služby mestských častí?

Našim cieľom je, aby boli raz v konte všetky služby, ktoré poskytuje magistrát, ale tiež úrady mestských častí. Ide však o zdĺhavý proces, ktorý si vyžaduje technickú pripravenosť všetkých zúčastnených strán. Na tom, aby v konte postupne pribúdali aj služby poskytované bratislavskými mestskými časťami intenzívne pracujeme a veríme, že vďaka vzájomnej spolupráci budú prvé služby mestských častí v Bratislavskom konte už čoskoro.

Koľko stojí Bratislavské konto?

Vytvorenie a používanie Bratislavského konta je bezplatné. Ide o projekt, ktorý vznikol na to, aby uľahčil život a ušetril čas ľuďom žijúcim v Bratislave.

Budú služby spoplatnené?

Využívanie samotného Bratislavského konta je bezplatné. V prípade, že však ide o službu, ktorá si vyžaduje zaplatenie dane či poplatku, bude potrebné ho uhradiť rovnakou sumou ako je tomu pri papierových žiadostiach (napr. Daň z nehnuteľnosti).

Prečo nemám v konte moju daň z nehnuteľností?

Pravdepodobne vás zatiaľ nevidíme v zozname daňovníkov a daňovníčok. Môže to tak byť, lebo:

  • neoverili ste si totožnosť cez rodné číslo a číslo občianskeho preukazu,
  • vaša nehnuteľnosť je v spoluvlastníctve,
  • vaše daňové priznanie ešte čaká na spracovanie,
  • nie ste vlastníkom či vlastníčkou nehnuteľnosti,
  • alebo ste nepodali priznanie k dani z nehnuteľností.

Ak sa vás tieto prípady netýkajú, dajte nám o tom vedieť na [email protected] a my sa pokúsime problém vyriešiť.

Čo je to digitálna platba dane z nehnuteľností?

Digitálna platba dane je proaktívna služba mesta Bratislava, ktorej cieľom je, aby ste daň z nehnuteľností mohli zaplatiť digitálne, rýchlo, pohodlne a kdekoľvek budete. Pilotne bola služba spustená v roku 2021. Službu sa snažíme neustále vyvíjať a vylepšovať.

Kto je tvorcom Bratislavského konta?

Bratislavské konto vzniklo na Oddelení inovácií a digitálnych služieb. Ide o interný tím v rámci Hlavného mesta SR Bratislavy, o ktorom si môžete viac prečítať na inovacie.bratislava.sk ↗︎.

Čo sú Inovácie mesta Bratislava?

Oddelenie inovácií a digitálnych služieb je interný tím v rámci Hlavného mesta SR Bratislavy. Cieľom je priniesť nové, ako aj zlepšiť poskytované služby mesta a zjednodušiť každodenný život ľudí v Bratislave, ako aj fungovanie Magistrátu vďaka inováciám, technológiám a novým postupom. Viac informácií o Oddelení inovácií a digitálnych služieb, projektoch, tíme a možnostiach ako sa zapojiť nájdete na stránke inovacie.bratislava.sk ↗︎.

Mám nový občiansky preukaz, potrebujem to oznámiť?

Zmenu čísla občianskeho preukazu nám nemusíte oznamovať. Overenie vašej totožnosti, ktoré prebehlo v konte nie je potrebné po vydaní nového občianskeho preukazu opakovať.

Ako si viem konto deaktivovať?

V prípade, že si chcete konto deaktivovať, kontaktujte nás na [email protected].

Ako si zmením e-mailovú adresu, ktorou sa do konta prihlasujem?

V prípade, že chcete zmeniť e-mailovú adresu, ktorou sa do konta prihlasujete a na ktorú vám zasielame informácie týkajúce sa vášho konta, kontaktujte nás na [email protected].