Najčastejšie otázky

Rýchla pomoc - odpovede na vaše najčastejšie otázky!

Komunikácia s úradom

Ako sa môžem odvolať voči pokute?

Ak s uložením pokuty nesúhlasíte, môžete podať odpor do 15 dní od doručenia Rozkazu. Odpor proti platobnému rozkazu musí obsahovať vecné odôvodnenie:

• opíšete rozhodujúce skutočnosti, ktoré svedčia v prospech vašej obrany, • označíte dôkazy, ktoré Vaše tvrdenia dokazujú, • pripojíte listiny/dokumenty, ktoré v odpore popíšete a svedčia vo Váš prospech.

Môžete ho podať osobne alebo poštou adresovať na Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, Primaciálne námestie č. 1, 814 99 Bratislava prípadne elektronicky cez portál slovensko.sk.

Odpor nie je možné podať emailom.

Informácie o kontrole parkovania.

Čo mám spraviť v prípade, ak uhradím pokutu omylom dvakrát?

Napíšte nám email na [email protected], pridajte informáciu kedy boli pokuty uhradené, priložte printscreeny oboch úhrad a uveďte bankový účet, kam vám môžeme peniaze vrátiť.

Prišla mi zásielka z magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy, o čo ide?

Bližšie informácie o zásielke Vám poskytneme po overení Vašej totožnosti v kancelárii služieb občanom v Novej radnici na Primaciálnom nám. 1 v Bratislave.

Otváracie hodiny Pondelok: 8:30 – 17:00 Utorok: 8:30 – 16:00 Streda: 8:30 – 16:00 Štvrtok: 8:30 – 16:00 Piatok: 8:30 – 15:00

Chcem podať žiadosť o sprístupnenie informácií podľa zákona 211/2000 Z.z. ako mám postupovať?

Prosím, kontaktujte emailom kolegov prostredníctvom emailovej adresy [email protected].

Viac informácií o sprístupňovaní informácií.

Chcem nahlásiť vznik, zánik alebo zmenu poplatku za komunálny odpad, ako to môžem urobiť?

Chcem zaplatiť daň za psa, ako to môžem spraviť?

Prihlasovanie sa k povinnosti platenia dane za psa je v kompetencii mestských častí. Podať ho však musíte na úrade mestskej časti, kde bude psík prihlásený.

Kam môžem nahlásiť dlhodobé parkovanie áut bez akokoľvek pohybu a neschopné jazdy?

Vozidlá môžete nahlásiť na e-mail: [email protected]

V hlásení uveďte, prosím: • typ vozidla, • farbu, • evidenčné číslo (ak je na vozidle), • presné miesto odstavenia, • fotodokumentáciu, • prípadne iné zistenia o stave vozidla.

Informácie o odstraňovaní vrakov.

Ako prebieha zimná údržba ciest a kde môžem nahlásiť môj podnet na odhŕňanie?

Ako si vybavím povolenie vjazdu do zákazu vjazdu?

V tomto prípade je potrebné podať žiadosť o povolenie do zákazu vjazdu. Viac informácií a tlačivo nájdete na linku nižšie. Žiadosť je možné podať elektronicky cez portál Slovensko.sk ↗︎ poštou resp. osobne na adresu:

Magistrát hlavného mesta, Sekcia dopravy, Primaciálne nám. 1, 814 99 Bratislava.

Otváracie hodiny: Pondelok: 8:30 – 17:00 Utorok: 8:30 – 16:00 Streda: 8:30 – 16:00 Štvrtok: 8:30 – 16:00 Piatok: 8:30 – 15:00

Informácie o povolení vjazdu a tlačivo na vybavenie povolenia.

Zaujatie verejného priestranstva

Ako si zaregistrujem pouličnú umeleckú aktivitu?

Ako podám žiadosť o zaujatie verejného priestranstva?

Pokiaľ ide o ulicu v správe hlavného mesta (I. a II. trieda) je potrebné podať žiadosť o povolenie na zvláštne užívanie miestnej cesty. Rovnaký postup platí aj keď je predmetná ulica súčasťou regulovanej zóny PAAS. K žiadosti je potrebné doložiť schválený projekt organizácie dopravy Krajským dopravným inšpektorátom.

Stiahnuť žiadosť ↗︎ Zistite, ktoré ulice spravuje Magistrát v zozname ulíc, ktoré sú v našej správe ↗︎

V prípade umiestnenia terasy priložte aj: Vzťah k prevádzke (napr. nájomná zmluva) Je potrebné rešpektovať Manuál verejných priestorov ↗︎.

K žiadosti pre zariadenie staveniska, umiestnenie kontajnera, lešenia, pristavenie vozidla priložte aj: Povolenie/ohlásenie stavebného úradu Podľa potreby určenie použitia dopravných značiek a dopravných zariadení.

Žiadosť môžete podať poštou, elektronicky (slovensko.sk) alebo osobne na adresu:

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, Oddelenie dopravných povolení, Primaciálne námestie 1, 814 99 Bratislava.

Žiadosť nie je možné zaslať emailom.

Dopravné povolenia ↗︎

Ak ide o pozemok (zeleň/spevnená plocha) v správe hlavného mesta je potrebné podať žiadosť o zabratie verejného priestranstva. V žiadosti je potrebné uviesť typ a číslo parcely, katastrálne územie, účel a dobu zabratia a rozmery zabratej plochy. K žiadosti je potrebné priložiť mapku kde vyznačíte plochu, ktorú máte záujem využiť. Zoznam pozemkov vo vlastníctve mesta nájdete na tomto odkaze.

Žiadosť na magistrát je možné zaslať elektronicky (slovensko.sk), poštou alebo osobne do podateľne na adresu:

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, Sekcia správy nehnuteľností, Primaciálne námestie 1, 814 99 Bratislava.

Otváracie hodiny: Pondelok 8:30 – 17:00 Utorok 8:30 – 16:00 Streda 8:30 – 16:00 Štvrtok 8:30 – 16:00 Piatok 8:30 – 15:00

Rozvoj mesta

Ako získam záväzné stanovisko k investičnej činnosti?

O záväzné stanovisko k investičnej činnosti môžete požiadať elektronicky cez Bratislavské konto ↗︎, poštou alebo osobne na adrese:

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy Oddelenie usmerňovania investičnej činnosti Primaciálne námestie 1, 814 99 Bratislava.

K žiadosti je potrebné priložiť architektonicko-stavebné riešenie, vyhodnotenie súladu so schválenou územnoplánovacou dokumentáciou a dopravné riešenie.

Informácie o získaní záväzného stanoviska k investičnej činnosti.

Ako získam stanovisko k investičnému zámeru?

Žiadosť (formulár) je potrebné vyplniť elektrocnicky cez Bratislavské konto ↗︎

• formulár je možné odoslať spolu s potrebnými prílohami po prihlásení do „Bratislavského konta“. Prílohy musia obsahovať grafickú mierku, majú byť v neuzamknutom a nezaheslovanom vektorovom formáte .pdf (vo výnimočných prípadoch vo formáte .dxf),

• ak sa neprihlásite do „Bratislavského konta“, je možné si formulár uložiť do súboru .pdf, vytlačiť a podať fyzicky na podateľni; alebo pre urýchlenie podania na podateľni hlavného mesta je možné si stiahnuť žiadosť vo formáte XML a priniesť takýto súbor na USB nosiči do podateľne.

V prípade papierových podaní je potrebné priniesť 3 páry projektovej dokumentácie. V prípade menšieho počtu kópií nebude možné žiadosť na podateľni prevziať.

Papierové žiadosti je potrebné priniesť na podateľňu magistrátu na Primaciálne námestie 1 alebo poslať priamo na adresu:

Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy Útvar hlavného architekta Oddelenie usmerňovania investičnej činnosti Primaciálne nám. 1 814 99 Bratislava

Informácie o získaní stanoviska k investičnému zámeru.

Dianie v meste

Kde môžem nahlásiť mŕtveho alebo túlavého živočícha?

Mŕtveho alebo túlavého živočícha vo verejnom priestore je potrebné nahlásiť Mestskej polícii na skrátené číslo 159. Kolegovia si zapíšu všetky potrebnú údaje (miesto nálezu, o aký druh živočícha ide a pod.). Následne zašle Mestská polícia oznámenie na dispečing Slobody zvierat, ktorá zabezpečí odchyt túlavého alebo uhynutého zvieraťa.

Kde môžem nahlásiť údržbu fontán?

V decembri bola uzatvorená Zmluva o prevode správy č. 118807352300, kde od 01.01.2024 prešli všetky fontány do správy MARIANUM – Pohrebníctvo mesta Bratislavy, preto prosím, kontaktujte pracovníčku príspevkovej organizácie [email protected].

Ako môžem nahlásiť poruchu verejného osvetlenia?

Správcom a prevádzkovateľom verejného osvetlenia Bratislavy je mestský podnik Technické siete Bratislava, a.s.. Pre rýchlejšie vyriešenie problému nahlasujte, prosím, nefunkčnosť verejného osvetlenia a poškodenie stĺpov verejného osvetlenia cez vo.tsb.sk správcu osvetlenia Technické siete Bratislava.

Nahlásiť poruchu osvetlenia.

Ako často prebieha kosenie?

V rámci údržby verejnej zelene sme sa v roku 2021 rozhodli zabezpečiť kosbu vo frekvencii 5-6 krát ročne. Bratislava je rozdelená na viaceré časti podľa správcov a realizátorov samotného kosenia. Okrem 17 mestských častí a súkromných pozemkov, ktoré spravujú iné subjekty, mesto spravuje kosbu najmä v dvoch rovinách – v cestnej zeleni a verejnej zeleni.

Informácie o kosení.

Kedy zasadá mestské zastupiteľstvo a mestská rada?

Kde nájdem záchytné parkoviská v Bratislave?