Komunikácia bez bariér
Mesto sa dorozumieva s občanmi so sluchovým, zrakovým a mentálnym znevýhodnením a poskytuje im informácie v zrozumiteľných formách.
Služba Komunikácia bez bariér spočíva v komunikácii mesta s občanmi so špecifickými potrebami v im zrozumiteľnej forme.
Od septembra 2021 má služba tieto podoby:
Online tlmočenie z a do slovenského posunkového jazyka
Poskytuje sa na vybraných pracoviskách prvého kontaktu mesta a mestských organizácií. Podporované pracoviská sú označené týmto symbolom:
Online prepis hovorenej reči na text (iba v slovenčine)
Poskytuje sa na vybraných infolinkách a pracoviskách prvého kontaktu mesta a mestských organizácií. Podporované infolinky na weboch mesta a konkrétne pracoviská sú označené týmto symbolom:


Ich kompletný zoznam nájdete nižšie v časti Dokumenty.
Ich kompletný zoznam nájdete nižšie v časti Dokumenty.
Služba je dostupná počas pracovných dní v čase 8:00 - 16:00. Ak sú úradné hodiny príslušnej inštitúcie kratšie, služby sú poskytované len v skrátenom čase. Presnú časovú dostupnosť nájdete v zozname kontaktných pracovísk a infoliniek:
Online tlmočenie v posunkovom jazyku a prepis hovoreného slova
Služby sú dostupné v čase 8 – 16 h. Vyhľadajte si konkrétne služby v priloženom zozname. Sú tam aj odkazy na všetky infolinky s prepisom a tlmočením.
- Zoznam inštitúcií so službami a prístupom k infolinkám06. 05. 2025 • XLSX • 58,4 kB
- Odkaz na piktogramy22. 07. 2024 • PDF • 302 kB
Ako služby fungujú?
- Služby sú vhodné pre ľudí so sluchovým, rečovým znevýhodnením, seniorom a cudzincom, ktorí uprednostňujú písomnú komunikáciu v slovenčine.
- Tlmočenie sa poskytuje len v slovenskom posunkovom jazyku.
- Infolinka s online tlmočením v posunkovom jazyku - aplikácia je dostupná na webe inštitúcie mesta v časti „Kontakty“. Počas vášho rozhovoru so zamestnancom mesta je hovorená reč tlmočená z a do posunkového jazyka prostredníctvom video hovoru na vašom smartfóne alebo počítači.
- Online tlmočenie v posunkovom jazyku na klientskom mieste - počas vášho rozhovoru so zamestnancom mesta je hovorená reč tlmočená z a do posunkového jazyka prostredníctvom video hovoru na tablete mesta dostupnom na požiadanie na klientskom mieste, alebo cez QR kód, ktorý si stiahnete na svoj smartfón.
- Infolinka s online prepisom - aplikácia je dostupná na webe inštitúcie mesta v časti „Kontakty“. Počas vášho telefonického rozhovoru so zamestnancom mesta je hovorená reč prepisovaná na text. Text sa zobrazuje na obrazovke vášho počítača, tabletu, alebo smartfónu. Aplikácia umožňuje položiť otázku aj písomne. Neumožňuje však zavolať naspäť, v prípade prerušenia spojenia je potrebné zavolať opätovne.
- Online prepis na klientskom mieste - počas vášho rozhovoru so zamestnancom mesta je hovorená reč prepisovaná na text cez aplikáciu na tablete. Text sa zobrazuje na obrazovke tabletu. Tablet je dostupný na požiadanie na klientskom mieste.
- Služba je bezplatná.
- Služba je dostupná počas pracovných dní v čase 8:00 - 16:00. Ak sú úradné hodiny príslušnej inštitúcie kratšie, služby sú poskytované len v skrátenom čase.
- Služby pre mesto Bratislava zabezpečuje Centrum bezbariérovej komunikácie (CBK). Vykonávajú ich prepisovatelia a tlmočníci pre slovenský posunkový jazyk, t. j. nejde o automatizovaný prepis ani tlmočenie.
Pravidlá komunikácie s ľuďmi so zdravotným znevýhodnením
- Pravidlá komunikácie s ľuďmi so zdravotným znevýhodnením28. 06. 2022 • DOCX • 31,7 kB
Bratislavské piktogramy pre bezbariérovosť
- Bratislavské piktogramy pre bezbariérovosť14. 03. 2022 • PDF • 270 kB
Kontakt
Pre viac informácií nás neváhajte kontaktovať.