Plán obnovy a odolnosti SR

Na tejto stránke

    Plán obnovy je spoločnou reakciou krajín EÚ na silný pokles ekonomiky v dôsledku pandémie COVID - 19. Jeho hlavným cieľom je podporiť reformy a investície, ktoré Slovensku umožnia začať opäť dobiehať životnú úroveň priemeru EÚ.

    Rekonštrukcia združeného cyklistického chodníka na Kutlíkovej ulici

    Hlavným cieľom projektu bolo zvýšenie atraktivity a bezpečnosti cyklistickej dopravy.

    Predmetom projektu je rekonštrukcia cyklistickej komunikácie na Kutlíkovej ulici v mestskej časti Bratislava – Petržalka, v úseku od priechodu pre chodcov na križovatke s Romanovou ulicou po priechod pre chodcov na križovatke so Starohájskou ulicou. Úsek je súčasťou cyklistického okruhu O5 celomestského významu. V križovatke s miestnou komunikáciou Starohájska sa trasa križuje s cyklistickou radiálou R48 – Starohájska radiála.

    Celková dĺžka zrekonštruovaného úseku je 0,94567 km, pričom v rámci realizácie bola rozdelená na 3 parciálne vetvy:

    1. vetva A – od križovatky ulíc Kutlíkova a Romanova po vjazd k objektu Dom RAFAEL
    2. vetva B – od vjazdu k objektu Dom RAFAEL po križovatku miestnej komunikácie Kutlíkova a miestnej komunikácie k objektu Hájpark
    3. vetva C – od križovatky miestnej komunikácie Kutlíkova a miestnej komunikácie k objektu Hájpark po križovatku miestnej komunikácie Kutlíkova a Starohájska. Na náprotivnej strane sa taktiež vykonali udržiavacie práce na chodníku.

    Realizáciou projektu sa vytvorila kvalitná lokálna cyklistická infraštruktúra, čím sa zvýšila celková bezpečnosť cyklistickej a pešej premávky v území.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 185 115,68 €.

    Rekonštrukcia cyklistického chodníka na Vrakunskej ceste

    Hlavným cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a bezpečnosti cyklistickej dopravy.

    Predmetom projektu je rekonštrukcia existujúcich spevnených plôch pre cyklistov na Vrakunskej ceste. Celková dĺžka rekonštruovaného úseku je 1,43 km, pričom v zmysle projektovej dokumentácie bola rozdelená na 4 úseky tvoriace 4 samostatné stavebné objekty.

    1. SO 01 – úsek meria 693,080 m. Začína na priechode pre chodcov na križovatke Trnavskej cesty s ulicou Maximiliána Hella a pokračuje pozdĺž Trnavskej cesty. Za križovaním Trnavskej a Ivanskej cesty pokračuje pozdĺž Vrakunskej cesty a končí v blízkosti zastávky MHD Planét, kde sa napája na existujúci chodník.
    2. SO 02 – úsek meria 360,342 m. Začína pri priechode pre chodcov na križovatke s Uránovou ulicou a prechádza okolo existujúcich garáži. Následne pokračuje k obratisku MHD Súhvezdná, kde sa prostredníctvom projektu vytvoril nový priestor pre chodcov a cyklistov. Úsek končí na križovatke s Astronomickou ulicou.
    3. SO 03 – úsek meria 57,439 m. Nový úsek združeného chodníka od križovatky s Astronomickou ulicou, ktorý prepojí existujúce chodníky pozdĺž Vrakunskej cesty. K úseku je zároveň priradený chodník k existujúcej zastávke MHD Súhvezdná.
    4. SO 04 – úsek meria 320,663 m. Začína v mieste napojenia úseku SO 03 na existujúci chodník a pokračuje v smere na Ružinovskú ulicu. Končí na križovaní s Astronomickou ulicou.

    Realizáciou projektu sa vytvorila kvalitná lokálna cyklistická infraštruktúra, čím sa zvýšila celková bezpečnosť cyklistickej a pešej premávky v území. Vytvorením predmetnej cyklotrasy vznikol severný obchvat sídliska Pošeň, ktorý je vo svojom koncovom bode napojený na južný obchvat sídliska, tvorený zrealizovanou cyklotrasou na Ružinovskej ulici.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 329 182,37 € s DPH.

    Rekonštrukcia združeného cyklistického chodníka na Račianskej ulici

    Hlavným cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a bezpečnosti cyklistickej dopravy v mestskej časti Bratislava – Rača.

    Projekt pozostáva z jedného stavebného objektu rozdeleného na tri vetvy v celkovej dĺžke 1,1346 km.

    1. vetva A – od križovatky ulíc Račianska a Nobelova po pripojenie chodníka k Račianskej ulici,
    2. vetva B – od pripojenia chodníka k Račianskej ulici v súbežnom vedení až po križovanie s miestnou komunikáciou pri objekte auto umyvárne,
    3. vetva C – od pripojenia miestnej komunikácie pri objekte auto umyvárne po križovatku Račianskej ulice a Peknej cesty.

    Realizáciou projektu sa vytvorila kvalitná lokálna cyklistická infraštruktúra, čím sa zvýšila celková bezpečnosť cyklistickej a pešej premávky v území.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 269 915,71 € s DPH.

    Cyklotrasa Jarovce – Rusovce

    Predmetom projektu je výstavba cyklistickej infraštruktúry na úseku medzi mestskými časťami Bratislava – Jarovce a Bratislava – Rusovce. Cieľom projektu je podporiť nemotorovú dopravu v tejto lokalite a vytvoriť bezpečné prepojenie medzi oboma mestskými časťami, čo prispeje k zlepšeniu mobility pre cyklistov a chodcov v tejto oblasti.

    Aktivity projektu zahŕňajú vybudovanie samostatnej cyklistickej trasy, ktorá bude oddelená od automobilovej dopravy. Táto cyklotrasa bude súčasťou širšej cyklistickej siete, ktorá zabezpečí bezpečné a plynulé prepojenie Jaroviec a Rusoviec s ďalšími cyklistickými trasami v okolí.

    Projekt tiež počíta s výstavbou priechodov pre chodcov v kritických miestach a zlepšením prepojení medzi cyklistickou trasou a existujúcou infraštruktúrou v okolí, ako sú autobusové zastávky a ďalšie verejné priestranstvá. Výstavba bude zahŕňať aj riešenie zlepšenia osvetlenia v úsekoch, ktoré sú v súčasnosti slabšie osvetlené, čím sa zvýši bezpečnosť pohybu cyklistov a chodcov počas noci.

    V architektonickom riešení sa kladie dôraz na ekologické prvky a bezpečnosť cyklistov, pričom projekt prispeje k rozvoju trvalo udržateľnej dopravy v tejto oblasti a zároveň zlepší kvalitu života obyvateľov Jaroviec a Rusoviec.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 712 999,28 € s DPH.

    Cyklotrasa Hradská ulica

    Predmetom projektu je vybudovanie spoločnej cyklistickej a pešej infraštruktúry na Hradskej ulici v mestskej časti Bratislava – Vrakuňa. Cieľom projektu je zlepšiť bezpečnosť a podporiť nemotorovú dopravu v oblasti, pričom vytvára alternatívne možnosti pre obyvateľov aj návštevníkov, ktorí sa budú môcť bezpečne pohybovať v tejto lokalite.

    Aktivity projektu zahŕňajú výstavbu zdieľaných chodníkov pre cyklistov a chodcov na oboch stranách Hradskej ulice, ktoré zlepšia bezpečnosť účastníkov cestnej premávky. Ďalej bude zabezpečené vybudovanie prechodov pre chodcov v miestach s častým pohybom peších a príprava územia na výstavbu osvetlenia, ktoré zvýši bezpečnosť aj po zotmení.

    V rámci riešenia sa kladie dôraz na bezpečnosť cyklistov a chodcov, zlepšenie pohybu v oblasti a zvýšenie kvality verejného priestoru. Realizácia projektu prinesie výhody pre obyvateľov Novej Vrakune a všetkých návštevníkov tejto lokality.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 442 701,90 € s DPH.

    Cyklotrasa Hany Meličkovej - Molecova

    Predmetom projektu je výstavba novej cyklistickej infraštruktúry, ktorá vytvorí bezpečné a komfortné prepojenie medzi sídliskom Dlhé diely a Karlovou Vsou. Cyklotrasa je súčasťou spojky S510 – Dlhodielska a zabezpečí napojenie tejto obytnej zóny na hlavnú mestskú cykloradiálu R41 – Karloveská, vedúcu z Karlovej Vsi do centra Bratislavy.

    Reorganizáciou a usporiadaním jazdného pásu a zabratím nadbytočného jazdného pruhu boli vytvorené jednosmerné cyklistické pruhy po oboch stranách vozovky.

    Projekt zahŕňa opravu časti krytu vozovky a chodníka, obnovu vodorovného dopravného značenia, podfarbenie cyklotrasy , inštaláciu ochranných ostrovčekov, osadenie segregačných prvkov v priestore parkovacích pásov.

    Tisíce ľudí túto trasu denne využívajú na dochádzanie za rôznymi pracovnými, vzdelávacími a inými cieľmi, ktoré zabezpečujú fungovanie pre bežný život človeka, do rôznych oblastí mesta.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 370 199,40 € s DPH.

    Cyklotrasa Podháj - Lamač

    Predmetom projektu je výstavba novej cyklistickej infraštruktúry na ulici Podháj v mestskej časti Bratislava – Lamač. Cieľom je vytvoriť bezpečné a komfortné prepojenie medzi sídliskovou časťou Lamača a centrom mesta, cyklotrasa je zároveň súčasťou hlavného mestského cyklistického okruhu O7, ktorý prepája mestské časti Dúbravka, Podháj a Lamač.

    Cyklotrasa prechádzajúca obytným a administratívnym centrom Lamača prepája hlavnú mestskú cyklistickú sieť na lokálne ciele ako miestny úrad, zdravotné stredisko, základná a materská škola. Novým dopravným značením boli vytvorené dva samostatné jednosmerné cyklistické pruhy dĺžky 1,2 km. Použitím dopravných zariadení a vytvorením ochranných ostrovčekov pre chodcov došlo k skráteniu prechodov cez cestu a tým k zvýšeniu ich bezpečnosti.

    Riešený projekt zapadá do celkovej siete cyklistických komunikácií, pričom na severnej strane je napojený na hlavnú mestskú cyklistickú radiálu R12 Lamačská, vedenú po Hodonínskej ulici, smer Záhorská Bystrica.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 73 344,22 € s DPH.

    Cyklotrasa Podkarpatská radiála v úseku na Horskej ulici medzi Sliačskou a Otonelskou ulicou

    Predmetom projektu je výstavba novej cyklistickej infraštruktúry na uliciach Horská a Muštová, v mestskej časti Bratislava – Nové Mesto. Navrhovaná trasa je súčasťou mestskej cyklistickej radiály R33 spájajúcu mestské časti Krasňany a Rača s centrom mesta, mimo hlavného dopravného ťahu rušnej Račianskej cesty.

    Účelom rekonštrukcie je vybudovanie bicyklovej cesty za účelom zlepšenia postavenia cyklistov v hlavnom dopravnom priestore a zvýšiť komfort prejazdnosti miestnej obslužnej komunikácie cyklistami, s celkovou dĺžkou 0,725 km.

    Trasa vytvára alternatívny spôsob dopravy v lokalite s vysokým obytným potenciálom k blízkej občianskej vybavenosti a zdrojom zamestnania a podporiť udržateľnú a ekologickú dopravu v tejto lokalite.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 287 465,64 € s DPH.

    Cyklotrasa Záhradnícka

    Predmetom projektu je výstavba novej cyklistickej infraštruktúry na Záhradníckej ulici v Bratislave. Projekt je súčasťou plánovanej hlavnej cykloradiály R16 – Ružinovská, ktorá prepája mestskú časť Ružinov s centrom mesta. Na cyklotrasu sa napája existujúca cyklotrasa na Metodovej ulici, ktorá napája miestnu základnú školu a gymnázium.

    Úpravou organizácie dopravy značením a dôjde k novému usporiadaniu uličného priestoru, ktorý zohľadní všetkých účastníkov cestnej premávky, ukľudní cestnú premávku a zvýši bezpečnosť peších a cyklistov. Realizáciou nového dopravného značenia bolo možné vytvoriť jednosmerné cyklistické pruhy po oboch stranách vozovky, ktoré sú zvýraznené červeným podfarbením.

    Hlavným cieľom projektu je podpora nemotorovej dopravy, zvýšenie bezpečnosti cyklistov a vytvorenie pohodlného a plynulého prepojenia medzi dôležitými mestskými lokalitami. Cyklotrasa zároveň prepája cyklistické okruhy O2 a O3 a slúži ako významné priečne spojenie v rámci bratislavskej cyklistickej siete.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 35 717,38 € s DPH.

    Cyklotrasa Ostružinový chodník

    Predmetom projektu je vybudovanie bezpečnej a kvalitnej cyklistickej infraštruktúry, v trase hlavnej mestskej cyklistickej radiály R12,ktorá tvorí priame a komfortné prepojenie medzi mestskou časťou Lamač, rekreačnou oblasťou Železná studnička a centrom Bratislavy.

    Účelom a výsledným benefitom stavby je: bezpečnejšie cestovanie, zlepšenie postavenia cyklistickej dopravy v dopravnom systéme, usmernenie cyklistickej dopravy po určenej trase, vylepšenie súčasného stavu, cyklodoprava zameraná na zapojenie obyvateľov na trase.

    Trasa je rozdelená na dva stavebné objekty: SO - 01 , SO.01 úsek B - Rekonštrukcia vozovky na ulici Zidiny SO - 02 , SO.02 úsek A - Úprava betónového povrchu na ulici Ostružinový chodník

    Projekt kopíruje šírkové, smerové a sklonové usporiadanie existujúcich miestnych a účelových komunikácií, pričom cyklisti sú vedení ukľudnenou komunikáciou, riešenou ako bicyklová cesta s povolenou obslužnou dopravou. Projekt umožní efektívne napojenie Lamača na nákupné centrá, rekreačné zóny a zároveň poskytne plynulé prepojenie na existujúce cyklotrasy smerujúce do centra mesta.

    Celkové poskytnuté prostriedky mechanizmu: maximálne do výšky 529 955,70 € s DPH

    Dokumenty