Sociálne služby

Senior Linka bude dostupná aj počas Veľkej noci

06. 05. 2022

Bratislava, 11. apríl 2020 – Zriadenie telefonickej Senior Linky sa ukázalo ako veľmi potrebný a dôležitý krok v súčasnej situácii. Za krátky čas jej fungovania ju využilo už viac ako 400 seniorov a senioriek. Okrem posilnenia linky o psychologické poradenstvo sme sa rozhodli, že toto telefonické spojenie bude v nasledujúcom období dostupné aj počas víkendov a linka bude fungovať aj počas veľkonočných sviatkov.

Telefonickú Senior Linku zriadilo hlavné mesto s cieľom podporiť seniorky a seniorov v aktuálnej situácii, ktorú práve táto skupina našich obyvateľov môže prežívať podstatne ťažšie. Za tri týždne fungovania mestskej Senior Linky ju využilo viac ako 400 seniorov a senioriek.

Najčastejšou témou volajúcich je dostupnosť rúšok. Ale aj z týchto telefonátov je zrejmé, že nejde len o dostupnosť rúška. Často je to len spôsob, ako ľudia hovoria o rôznych opatreniach a zmenách v spoločnosti. Cez tému rúška sa pýtajú na dostupnosť lekární, obchodov, lekárov, hovoria o svojom strachu a neistote. Tým, že sa pýtajú na rúška, sa vlastne pýtajú, či im môže mesto sprostredkovať to, čo potrebujú pre bezpečný život. Postupne sa dominujúca téma rúška mení a seniori vyžadujú čoraz častejšie pomoc pri zložitejších životných situáciách. Teší nás spolupráca s mestskými časťami aj spolupráca s dobrovoľníkmi, organizáciami a firmami, ktoré nám na tieto podnety pomáhajú odpovedať,“ uviedla Táňa Sedláková zo Sekcie sociálnych vecí magistrátu.

Okrem samotného spustenia telefonickej linky podpory pre seniorov sa za čas jej fungovania hlavné mesto v spolupráci s Alianciou Stará tržnica a Bratislavským dobrovoľníckym centrom postarali o distribúciu 200 rúšok pre seniorov, ktorí kontaktovali Senior Linku. Rovnako linka podporuje aj seniorov, ktorí volajú so žiadosťami o donášku liekov, či nákup potravín. Zabezpečovanie rôznych potrieb by nebolo možné bez spolupráce s mestskými časťami zabezpečujúcimi aj teplú stravu, či opatrovateľskú starostlivosť. Ukázalo sa však, že časť seniorov by uvítala aj intenzívnejšiu pomoc sprevádzania v tejto náročnej situácii. Práve z tohto dôvodu sme rozšírili telefonickú linku aj o možnosť konzultácie so psychológom. Seniori a seniorky sa môžu na psychologickú podporu obrátiť napríklad vtedy ak majú strach a obavy, doliehajú na nich pocity osamelosti, alebo sa im ťažko orientuje v množstve informácií všade okolo nás. V prípade záujmu stačí ak seniori zavolajú na linku pomoci na telefónnom čísle 0800 242 000 v čase od 13:00 h. - 17:00 h. v pracovné dni.

Prevádzka Senior Linky zostáva nezmenená v čase od 8:00 h - 17:00 h. Je však už dostupná aj cez víkendy a aj teraz počas veľkonočných sviatkov. Jej telefonisti sú pripravení reagovať na výzvy, pred ktoré naše mesto a jeho starších obyvateľov postavili riziká spojené so šírením koronavírusu. Aby žiaden z našich seniorov neostal „zabudnutý“, na senior linke hovoríme aj po anglicky.

Zdieľať