Z Bratislavy miznú ďalšie reklamné plochy
02. 10. 2025

Mesto postupne vo veľkom odstraňuje z celého svojho územia zbytočné reklamné plochy, ktoré zhoršujú kvalitu verejného priestoru. Od roku 2019, keď proti vizuálnemu smogu začalo intenzívne bojovať, sa mu podarilo odstrániť až 1 183 kusov takýchto stavieb vrátane veľkých bilbordov a megabordov a v upratovaní reklamy pokračuje.
Tým, že reklamné stavby sú najmä v súkromnom vlastníctve, mesto pri ich odstraňovaní musí postupovať systematicky. Príkladom je dodatok k zmluve s prevádzkovateľom reklamných zariadení, vďaka ktorému v tomto roku zmizne ďalších 79 reklamných stavieb a zvýšilo sa aj nájomné z pozemkov pod zostávajúcimi plochami.
V rámci zmluvy sa už podarilo odstrániť viaceré reklamné zariadenia, napríklad pri vjazde na Most Lanfranconi v smere do Petržalky, na križovatkách Jantárovej a Einsteinovej či Tomášikovej a Ružinovskej ulice, ďalej na Mlynských nivách, v okolí ŽST Vinohrady, na Kamennom námestí, Peknej ceste, Kúpeľnej a Mariánskej ulici.
Hoci väčšina reklamných stavieb neleží na mestských pozemkoch, mesto s mestskými časťami neustále hľadá spôsoby, ako sa s tým popasovať, či už práve komunikáciou s reklamnými spoločnosťami, ktoré vyzýva na odstránenie zbytočných bilbordov a tabúľ, alebo odstraňovaním neoznačených reklamných plôch po dohode s vlastníkmi konkrétnych pozemkov, prípadne na základe súhlasu príslušných stavebných úradov. Reguláciu reklamných stavieb navyše zapracovalo aj do územného plánu, čo obmedzuje ich vznik a osádzanie v budúcnosti. (bak)



