RETEST centrum pre deti a rodiny

Centrum pre deti a rodiny s resocializačným programom

Predmetom činnosti centra pre deti a rodiny s resocializačným programom je aktivizovanie vnútorných schopností človeka na prekonanie psychických, fyzických a sociálnych dôsledkov drogových alebo iných závislostí - a zapojenie sa do bežného života (v zmysle zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov).

Kto poskytuje výkon opatrení v centre?

Resocializačné stredisko RETEST funguje od roku 1997 a pod Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy prešlo v roku 2007 ako jeho rozpočtová organizácia. V súčasnosti nesie názov RETEST centrum pre deti a rodiny s resocializačným programom ↗︎.

Pre koho je centrum určené?

RETEST poskytuje služby pre:

  • dospelé osoby, ktoré majú vo svojom živote prítomný problém látkovej (drogy, alkohol) a/alebo nelátkovej závislosti,
  • osoby, ktoré zvažujú dlhodobejšiu zmenu svojho aktuálneho prevažne rizikového správania.

Pracovníci centra sprevádzajú k prijatiu seba samého, svojich možností, ale aj limitov. Napomáhajú k osobnostnému rastu a ku získaniu znalostí a zručností potrebných k dlhodobej abstinencii, návratu do bežného života a nájdeniu nového životného štýlu.

Čo budete na vybavenie prijatia do centra potrebovať?

  1. Podmienkou prijatia do RETESTu je vyplnená a odoslaná žiadosť spolu s prílohami, ktorú nájdete priamo na hlavnej stránke RETEST-u ↗︎.
  2. Základnou požiadavkou prijatia do centra je absolvovanie strednodobej liečby v zdravotníckom zariadení a/alebo po zvážení možnosť nástupu do centra aj po detoxifikácii v zdravotníckom zariadení a zároveň odporúčanie od psychiatra k výkonu resocializačného programu.

Po prijatí žiadosti je záujemca alebo záujemkyňa zaradená do evidencie a následne kontaktovaná písomne a/alebo telefonicky poverenou osobou z RETEST-u.

Aké sú prekážky pri prijatí do centra?

Hlavnými možnými obmedzeniami môžu byť:

  • strata motivácie k zmene aktuálneho správania,
  • dostupnosť financií na úhradu vstupného jednorazového poplatku, ktorý slúži ako depozit, v hodnote 350€,
  • absolvovanie strednodobej liečby,
  • prijatie pravidiel a režimu centra,
  • absentujúci bezbariérový prístup v budove.

Aká je platba v centre po prijatí?

Nosné služby

Skupinové, individuálne a rodinné poradenstvo, nácvik pracovných zručností, pomoc a podpora pri hľadaní zamestnania, pomoc pri splácaní dlhov a nastavení finančného režimu sú k dispozícii zdarma.

Stravné a ubytovanie

Klient alebo klientka si ich hradí z vlastných zdrojov, najčastejšie zo sociálnych dávok alebo z výplaty.

  • Pri určení výšky úhrady za poskytovanú starostlivosť sa prihliada na aktuálny príjem (napr. DHN, invalidný dôchodok) klienta/klientky. Po zaplatení úhrady musí klientovi/klientke zostať z jeho/jej príjmu (DHN, invalidného dôchodku) suma rovnajúca sa 25 % sumy životného minima.
  • Ak je klient alebo klientka samoplatca: poplatok na deň je vo výške 9€ (3,50€ za ubytovanie + 5,50€ za stravu)

Dokumenty

Výročné správy